Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2016-03-23]
Al.-Attiyah wraca do Toyoty
 

Ubiegłoroczny zwycięzca Pucharu Świata FIA w Rajdach Cross Country, Nasser Al-Attiyah, powraca do Toyoty Hilux Overdrive. Wraz ze swoim pilotem, Matthieu Baumelem, tym autem wystartuje w dwóch najbliższych rundach Pucharu – Abu Dhabi Desert Challenge i Sealine Cross Country Rally.

Tuż po tym, jak w tegorocznym Rajdzie Dakar Nasser Al-Attiyah zajął 2. lokatę, zapowiedział on, że w związku z kończącym mu się kontraktem z X-raidem będzie testował różne samochody pod kątem startu w przyszłorocznej edycji tego supermaratonu. Był on nieco zawiedziony faktem, że mimo iż ze swojego MINI All4 Racing „wyciskał” ile się dało, nie był w stanie dogonić Peugeotów. Przyznał, że auto bawarskiego zespołu „zatrzymało się w rozwoju” w stosunku do innych marek.

Decyzja Katarczyka o wyborze Toyoty Overdrive na drugą i trzecią rundę Pucharu zapadła pośród negocjacji tego kierowcy zarówno z X-raidem, jak i zespołem Peugeot Sport co do startu ich pojazdami w kolejnych pucharowych rajdach. Spekuluje się, że tymczasowy mariaż Al-Attiyaha z zespołem z Belgii jest próbą wywarcia nacisku na X-raid, by zatrudnił go jako etatowego kierowcę, a nie – jak to było do tej pory – klienta.

Dla Nassera Al-Attiyaha start w pucharowych rajdach za kierownicą overdrive’owego Hiluxa nie będzie nowością. Tym autem przejeździł bowiem cały sezon 2012, a w 2014 z tego pojazdu skorzystał na kilku rundach, w tym Baja Poland. Z powrotu katarskiego kierowcy do Overdrive cieszy się szef tego zespołu, Jean-Marc Fortin:
- Jestem szczęśliwy, że będziemy współpracować z jednym z najlepszych kierowców świata. Jest to kolejna okazja, by sprawdzić nasze postępy po Dakarze. Belg dodaje, że ma bardzo dobre wspomnienia z współpracy z Katarczykiem.
Na pytanie o możliwość rozciągnięcia tej kooperacji poza Abu Dhabi Desert Challenge i Sealine Cross Country Rally odpowiada:
- Zobaczymy po tych dwóch rajdach. Jeśli dobrze będzie nam się współpracowało, będziemy kontynuować.

Nasser Al-Attiyah za cel na zbliżający się Abu Dhabi Desert Challenge stawia sobie jasny cel – wygraną. Triumfował w tym rajdzie w 2008 roku wraz z pilotką Tiną Thorner za kierownicą BMW X-3. W ubiegłym roku jadąc MINI All4 Racing również okazał się najszybszym kierowcą w tych pustynnych zmaganiach, jednak zwycięstwo odebrali mu sędziowie, którzy podczas końcowego badania technicznego dopatrzyli się większego skoku zawieszenia niż jest to dopuszczalne. Pomimo, iż uznali oni, że nie było to efektem celowego działania, a jedynie szybkiej jazdy, to zadecydowali o wykluczeniu załogi Al-Attiyah / Baumel z rajdu. Odwołania od tej decyzji nie pomogły. Tegoroczna edycja ADDC rozpocznie się już 2. kwietnia. Podobnie, jak przed rokiem, zainauguruje ją prolog rozgrywany na torze wyścigowym Yas Marina Circuit. Rajd potrwa do 7. kwietnia. A już 18. kwietnia kierowców czeka starcie z katarską kamienistą pustynią. Sealine Cross Country Rally to dla Nassera Al-Attiyah “domowa” runda Pucharu Świata.

Co ciekawe, a Abu Dhabi Al-Attiyah po raz drugi zmierzy się w terenie ze swoim największym dotychczasowym rywalem z rajdów płaskich (Mistrzostw Bliskiego Wschodu), Khalidem Al-Qassimi ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W ubiegłym roku to reprezentant „gospodarzy” startował Hiluxem z Overdrive’u, podczas, gdy Al-Attiyah jechał MINI All4 Racing. W tym roku role się odwróciły – to Katarczyk pojedzie belgijską Toyotą, a Al-Qassimi zasiądzie za sterami „Miniaka”. Rywalizacja tych dwóch kierowców zapowiada się zatem ciekawie.



AM


Fot. Nasser Al-Attiyah Racing, RedBull Content Pool, AM

<< powrót
Dodaj do:





X