Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Skrzynki wyprawowe
HPRC




Ścieżka: Nissan Patrol FAQ / Zawieszenie / Łożyska i uszczelniacze
Kategorie:
-

Jakie łożyska i uszczelniacze sa w zawieszeniu przodnim Y60?
lozyska Y60
-uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13
-uszczelniacz kuli NDK 18 34Z 138 148 7
-łożyska stożkowe zwrotnicy 30304 (oringi na pokrywy 45x51x3)
-łożysko igiełkowe półoś-piasta HK 3516
-uszczelniacz piasty 65x88x18, NDK 16 AS2 65 88 18, UDS-S 65 88 18
-łożysko zewnętrzne piasty (mniejsze) 4T-LM 501349/310, LM 501349/310 (FŁT), LM 501349/Q (SKF)
-łożysko wewnętrzne piasty (większe) HR 30209J, 30209 (FŁT), 30209J2/Q (SKF)
 
Jaki smar do łożysk przedniego mostu?
Smar grafitowy stosuje sie do lozysk SLIZGOWYCH i to nie do wszystkich. Do tocznych uzywamy smaru .... do lozysk tocznych. Koniec przepychanek.

W zwrotnicy mamy trzy zespoly lozysk i przegub:

1. lozyska zwrotnic (gorne i dolne) - oba pracuja na smarze do lozysk tocznych, powinny byc zabezpieczone dekielkiem zeby smar/olej z kuli nie rozcienczal smaru w zwrotnicy.

2. lozyska piasty - chyba oczywiste, ze pracuja na smarze do lozysk tocznych, w opcji "na bogato" smar moze byc wodoodporny

3. lozysko igielkowe podpierajace polos - smar do lozysk tocznych

4. przegub polosi - smar do przegubow - molibdenowy, jesli nie mamy to mozna uzyc smaru do lozysk tocznych.

I tyle. Nie uzywa sie zadnych wynalazkow jak tzw. "glut" czyli smar z olejem -mozna tym smarowac zawiasy w bramie, ale nie elementy samochodu. A co do uszczelniaczy to Chermol ma racje - kula jest uszczelniana duzym, GUMOWYM uszczelniaczem, ktory dociskany jest metalowym pierscieniem. Jesli po rozebraniu wewnatrz kuli (tam gdzie pracuje przegub jest olej to do wymiany jest uszczelniacz polosi (ten na granicy kuli i pochwy mostu).
 
 





Chcesz współredagować FAQ? Zgłoś się jeszcze dziś redakcja@rajdy4x4.pl
Poszukujemy chętnych do stworzenia działów innych marek samochodów.



X