Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.
Tuleje zawieszenia
Bagażniki dachowe
|
|
Żuk 4x4
Podążając trasą imprezy zwanej 'II Stęgielek', w okolicach Puszczy Boreckiej natkneliśmy się na taki o to wynalazek...
Oczom naszym ukazał sie samochód marki Żuk, jednak tylko laikowi wydawać by się mogło że jest to zwyczajny 'Żuczek'.
Już z mniejszej odległości z tyłu widać, że coś nie do końca jest tak jak powinno być, ten samochód ma założone opony 265/75 R 16 Yokohama Geolandar MT !!
Ale to jeszcze nic... Ma napęd na wszystkie koła ! I na dodatek z przodu zamontowaną wyciągarkę elektyczną Superwinch na bardzo solidnycm zderzaku...
Mosty, resory, wały, reduktor i o dziwo silnik pochodzą s samochodu Uaz469b. Wszytko zostało bardzo dokładnie wyliczone i pięknie wkomponowane
w nadwozie i oryginalną ramę Żuka. Samochód posiada instalację gazową i nowiutką instalację elektryczną.
Rama Żuka została lekko zmodyfikowana, między innymi dorobione zostały zupełnie nowe mocowania przednich resorów,
których przecież Żuk oryginalnie nie posiada. Niestety na zdjęciach nie widać górnych mocowań przednich amortyzatorów, a szkoda bo nie jeden Gaz czy Uaz
ścigający sie w rajdach mogł by pozazdrościc takiego pomysłu i tak solidnego wykonania.
Nic tylko wsiadac i jechac... trapy, taśmy, szekle na pake... ehhh... ;-) Na kazdej 'przeprawówce' zrobił by furrorę;-)
Maciej Chełmicki
fot. autor.
|
|
Aktualności ze sklepu 4x4:
[2011-03-08] |
Nowa seria wyciągarek Talon marki Superwinch w naszej ofercie! |
|
Najlepiej uszczelnione wyciągarki z dostępnych obecnie na światowym
rynku. Wszystkie uszczelnienia – od silnika, przez przekaźniki aż po
przekładnie spełniają wymagania standardu IP67!!
Cechy wyciągarek:
1. Uszczelnione,
mocne silniki (5,2KM oraz 6.0KM) zapewniają prędkość zwijania liny na
poziomie 18,9m/min przy poborze prądu rzędu 75 amperów. Żebrowany dekiel
silnika zapewnia lepsze chłodzenie nawet przy największym obciążeniu
oraz wydłuża czas pracy ciągłej.
2. Innowacyjny 100% hamulec
„Dual-Stop” charakteryzuje się natychmiastowym zatrzymaniem wyciągarki w
momencie rozłączenia przycisku na pilocie sterowania. Dzięki
lokalizacji w obudowie przekładni ciepło nie jest przenoszone na bęben,
co pozwala bezpiecznie stosować niemal każdą linę syntetyczną.
3.
Specjalny bęben wykonany z materiału o bardzo dużej odporności na
unikatowe napięcia i naprężenia charakterystyczne dla lin
syntetycznych.
4. Wycinane laserowo, aerodynamiczne pręty
ściągające zostały wykonane z aluminium celem redukcji masy.
Zastosowanie trzech prętów ściągających zwiększa wytrzymałość oraz
sztywność całej konstrukcji wyciągarki.
5. Wykonana z chromowanego
aluminium dźwignia sprzęgła jest wygodna i poręczna również przy
wyciągarce zamontowanej pod zderzakiem.
6. Ergonomiczny pilot
sterowania na kablu posiada diody informujące o kierunku zwijania liny,
a także wbudowaną latarkę zasilaną z baterii – niezawodną asystę
podczas pracy nocą. Pilot spełnia wymagania standardu IP67.
7.
Tradycyjny przewód pilota został zastąpiony kablem spiralnym o maksymalnej
długości 4,5m. Dodatkowo pilot wyposażony jest w pasek pozwalający
spiąć kabel na czas, w którym pilot nie jest używany. Wtyczka i gniazdo są uszczelnione i gwintowane – nie ma możliwości samoczynnego rozłączenia.
8. Przekaźnik zespolony VS4, ulepszony wersja S3, jest najlepszym
przekaźnikiem na świecie. Umieszczono go w nowoczesnej, kształtnej
skrzynce.
9. Przekaźnik spełnia wymagania standardu IP67 i jest
odporny na wodę, błoto, śnieg i kurz. Opatentowany system cyrkulacji
zabezpiecza przed wodą z zewnątrz i odprowadza skraplającą się wewnątrz
parę.
10. Mocowanie przekaźnika „Tri-Bar” zawiera stalową ramkę oraz gumowe mocowania stabilizujące przekaźnik, redukujące wibracje
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą wyciągarek Superwinch Talon.
Wyciągarki będą dostępne od kwietnia.
|
<< powrót |
|
|
|