Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

Pomysł zrodził się w mej głowie podczas rajdów terenowych, na które ostatnie 3 lata jeździłem w charakterze pilota. Początkowo oczywiście chciałem zrobić Baje bo to najbliższe garbusiarzowi i przyznam się że na zlotach podglądałem Baje Marcina jak i parę innych takowych pojazdów. No ale niestety Baje stworzone są bardziej na pustynie, kamienie pagórki niestety w ciężkim terenie typu błoto napęd na jedną oś nie wystarcza stąd dalsze szukanie koncepcji. Początkowo chciałem kupić Suzuki samuraja zdjąć jego budę i postawić garbową ale kiedy już miałem takowego kupować coś mnie tknęło i porównałem rozstawy osi Garba i Suzuki i niestety suzuka ma mniejszy rozstaw.
Po sprawdzeniu w necie okazało się że z różnicą 1 cm taki sam rozstaw ma UAZ przy czym Garb brany pod uwagę był modelem 1303.
Ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia... wiedziałem, że w off- roadzie silnik Diesla znacznie lepiej się sprawuje tak więc chciałem takowego z beczki 300D bo takie montują w Mercedesie typ G. No a jak silnik ma lepsze momenty to i mosty uazowe mogą nie wytrzymać itd. Itp. Udało mi się zakupić silnik+mosty+skrzynie z reduktorem od Nissana Patrola słynącego z dużych przebiegów.
Silnik to 3300 dieselek starego typu, mamy więc pierwszego "Volkswagena 3300" Prace nad tym pojazdem trwały rok i miesiąc ; ogrzewanie jest z Żuka wąż powietrza od kombajnu i parę innych takich cudów. Ciekawostką jest tez to, że zamieniłem oryginalne zasilanie 24V na 12 przy czym rozrusznik jest nadal 24V a zapala.
Z tyłu zamontowana jest wyciągarka od Stara 66 na mechaniczny napęd (jeszcze nie podłączona) Kanapa z tyłu od kaszla za którą jest 80 litrowy zbiornik paliwa.

Musze tutaj podziękować Jarkowi który ten pojazd od początku do końca stworzył i wysłuchiwał mojego mędzenia coby tylko nie popsuł linii garba co nie było łatwe mając na uwadze, że silnik to rzędowa 6!
Wiem, że niektórzy stwierdzą, że to profanacja Garba ja jednak uważam, że lepiej od złomu uratować choćby w ten sposób kolejnego garbusa niźli pozwolić mu zgnić w krzakach.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Oryginałów ? :-)
Mariusz Top-czop
P.s Trzymajcie kciuki już się zaczynają jazdy coby go zarejestrować


Ciekawostki
1 stycznia 2000


 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. -
 
 


-lista galerii-
Aktualności ze sklepu 4x4:

[2011-01-24]
Sportowe amortyzatory KING Suspension już w ofercie naszego sklepu!
 
Specjalnie na tą okazje utworzyliśmy zupełnie nową kategorię produktów w naszym sklepie:
Jak sama nazwa wskazuję będzie ona zawierać wszystkie elementy zawieszenia samochodów 4x4 z przeznaczeniem sportowym.

Amortyzatory KING Shocks dzielą się na trzy podstawowe grupy produktów: 
  • Amortyzatory serii OEM, to produkty przeznaczone do seryjnych samochodów, już z podniesionym zawieszeniem lub bez modyfikacji,  montowane w oryginalne mocowania danego samochodu.
  • Amortyzatory Performance Race, to produkty przeznaczone do autorskich konstrukcji, wymagające dorobienia nowych właściwych mocowań, zgodnych z parametrami amortyzatora. Zastosowanie wyczynowe uprawienie sportu samochodem terenowym.
  • Amortyzatory Pure Race, to produkty z serii przeznaczonej do zawodowego uprawiania sportu samochodowego, wzmocniona względem serii Performance konstrukcja, i większa odporność na wysokie temperatury.


Wybierz kategorię:
- Amortyzatory OEM, oryginalne mocowania
- Amortyzatory skrętu
- Amortyzatory (gładkie)
- Amortyzatory coilover
- Amortyzatory coil carrier
- Amortyzatory bypass
- Odboje hydrauliczne
- Sprężyny do amortyzatorów Coilover

<< powrót
Dodaj do:


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.



 
 



X