Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.
Tuleje zawieszenia
Bagażniki dachowe
|
|
Pomysł zrodził się w mej głowie podczas rajdów terenowych, na które ostatnie 3 lata jeździłem
w charakterze pilota. Początkowo oczywiście chciałem zrobić Baje bo to najbliższe garbusiarzowi
i przyznam się że na zlotach podglądałem Baje Marcina jak i parę innych takowych pojazdów.
No ale niestety Baje stworzone są bardziej na pustynie, kamienie pagórki niestety w ciężkim terenie
typu błoto napęd na jedną oś nie wystarcza stąd dalsze szukanie koncepcji. Początkowo chciałem kupić
Suzuki samuraja zdjąć jego budę i postawić garbową ale kiedy już miałem takowego kupować coś mnie
tknęło i porównałem rozstawy osi Garba i Suzuki i niestety suzuka ma mniejszy rozstaw.
Po sprawdzeniu w necie okazało się że z różnicą 1 cm taki sam rozstaw ma UAZ przy czym Garb brany pod
uwagę był modelem 1303.
Ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia... wiedziałem, że w off- roadzie silnik Diesla znacznie lepiej
się sprawuje tak więc chciałem takowego z beczki 300D bo takie montują w Mercedesie typ G.
No a jak silnik ma lepsze momenty to i mosty uazowe mogą nie wytrzymać itd. Itp.
Udało mi się zakupić silnik+mosty+skrzynie z reduktorem od Nissana Patrola słynącego z dużych przebiegów.
Silnik to 3300 dieselek starego typu, mamy więc pierwszego "Volkswagena 3300"
Prace nad tym pojazdem trwały rok i miesiąc ; ogrzewanie jest z Żuka wąż powietrza od kombajnu i parę innych takich cudów.
Ciekawostką jest tez to, że zamieniłem oryginalne zasilanie 24V na 12 przy czym rozrusznik jest nadal 24V a zapala.
Z tyłu zamontowana jest wyciągarka od Stara 66 na mechaniczny napęd (jeszcze nie podłączona) Kanapa z tyłu od
kaszla za którą jest 80 litrowy zbiornik paliwa.
Musze tutaj podziękować Jarkowi który ten pojazd od początku do końca stworzył i wysłuchiwał mojego
mędzenia coby tylko nie popsuł linii garba co nie było łatwe mając na uwadze, że silnik to rzędowa 6!
Wiem, że niektórzy stwierdzą, że to profanacja Garba ja jednak uważam, że lepiej od złomu uratować
choćby w ten sposób kolejnego garbusa niźli pozwolić mu zgnić w krzakach.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Oryginałów ? :-)
Mariusz Top-czop
P.s Trzymajcie kciuki już się zaczynają jazdy coby go zarejestrować
|
|
Aktualności ze sklepu 4x4:
[2011-03-08] |
Nowa seria wyciągarek Talon marki Superwinch w naszej ofercie! |
|
Najlepiej uszczelnione wyciągarki z dostępnych obecnie na światowym
rynku. Wszystkie uszczelnienia – od silnika, przez przekaźniki aż po
przekładnie spełniają wymagania standardu IP67!!
Cechy wyciągarek:
1. Uszczelnione,
mocne silniki (5,2KM oraz 6.0KM) zapewniają prędkość zwijania liny na
poziomie 18,9m/min przy poborze prądu rzędu 75 amperów. Żebrowany dekiel
silnika zapewnia lepsze chłodzenie nawet przy największym obciążeniu
oraz wydłuża czas pracy ciągłej.
2. Innowacyjny 100% hamulec
„Dual-Stop” charakteryzuje się natychmiastowym zatrzymaniem wyciągarki w
momencie rozłączenia przycisku na pilocie sterowania. Dzięki
lokalizacji w obudowie przekładni ciepło nie jest przenoszone na bęben,
co pozwala bezpiecznie stosować niemal każdą linę syntetyczną.
3.
Specjalny bęben wykonany z materiału o bardzo dużej odporności na
unikatowe napięcia i naprężenia charakterystyczne dla lin
syntetycznych.
4. Wycinane laserowo, aerodynamiczne pręty
ściągające zostały wykonane z aluminium celem redukcji masy.
Zastosowanie trzech prętów ściągających zwiększa wytrzymałość oraz
sztywność całej konstrukcji wyciągarki.
5. Wykonana z chromowanego
aluminium dźwignia sprzęgła jest wygodna i poręczna również przy
wyciągarce zamontowanej pod zderzakiem.
6. Ergonomiczny pilot
sterowania na kablu posiada diody informujące o kierunku zwijania liny,
a także wbudowaną latarkę zasilaną z baterii – niezawodną asystę
podczas pracy nocą. Pilot spełnia wymagania standardu IP67.
7.
Tradycyjny przewód pilota został zastąpiony kablem spiralnym o maksymalnej
długości 4,5m. Dodatkowo pilot wyposażony jest w pasek pozwalający
spiąć kabel na czas, w którym pilot nie jest używany. Wtyczka i gniazdo są uszczelnione i gwintowane – nie ma możliwości samoczynnego rozłączenia.
8. Przekaźnik zespolony VS4, ulepszony wersja S3, jest najlepszym
przekaźnikiem na świecie. Umieszczono go w nowoczesnej, kształtnej
skrzynce.
9. Przekaźnik spełnia wymagania standardu IP67 i jest
odporny na wodę, błoto, śnieg i kurz. Opatentowany system cyrkulacji
zabezpiecza przed wodą z zewnątrz i odprowadza skraplającą się wewnątrz
parę.
10. Mocowanie przekaźnika „Tri-Bar” zawiera stalową ramkę oraz gumowe mocowania stabilizujące przekaźnik, redukujące wibracje
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą wyciągarek Superwinch Talon.
Wyciągarki będą dostępne od kwietnia.
|
<< powrót |
|
|
|