Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

Pomysł zrodził się w mej głowie podczas rajdów terenowych, na które ostatnie 3 lata jeździłem w charakterze pilota. Początkowo oczywiście chciałem zrobić Baje bo to najbliższe garbusiarzowi i przyznam się że na zlotach podglądałem Baje Marcina jak i parę innych takowych pojazdów. No ale niestety Baje stworzone są bardziej na pustynie, kamienie pagórki niestety w ciężkim terenie typu błoto napęd na jedną oś nie wystarcza stąd dalsze szukanie koncepcji. Początkowo chciałem kupić Suzuki samuraja zdjąć jego budę i postawić garbową ale kiedy już miałem takowego kupować coś mnie tknęło i porównałem rozstawy osi Garba i Suzuki i niestety suzuka ma mniejszy rozstaw.
Po sprawdzeniu w necie okazało się że z różnicą 1 cm taki sam rozstaw ma UAZ przy czym Garb brany pod uwagę był modelem 1303.
Ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia... wiedziałem, że w off- roadzie silnik Diesla znacznie lepiej się sprawuje tak więc chciałem takowego z beczki 300D bo takie montują w Mercedesie typ G. No a jak silnik ma lepsze momenty to i mosty uazowe mogą nie wytrzymać itd. Itp. Udało mi się zakupić silnik+mosty+skrzynie z reduktorem od Nissana Patrola słynącego z dużych przebiegów.
Silnik to 3300 dieselek starego typu, mamy więc pierwszego "Volkswagena 3300" Prace nad tym pojazdem trwały rok i miesiąc ; ogrzewanie jest z Żuka wąż powietrza od kombajnu i parę innych takich cudów. Ciekawostką jest tez to, że zamieniłem oryginalne zasilanie 24V na 12 przy czym rozrusznik jest nadal 24V a zapala.
Z tyłu zamontowana jest wyciągarka od Stara 66 na mechaniczny napęd (jeszcze nie podłączona) Kanapa z tyłu od kaszla za którą jest 80 litrowy zbiornik paliwa.

Musze tutaj podziękować Jarkowi który ten pojazd od początku do końca stworzył i wysłuchiwał mojego mędzenia coby tylko nie popsuł linii garba co nie było łatwe mając na uwadze, że silnik to rzędowa 6!
Wiem, że niektórzy stwierdzą, że to profanacja Garba ja jednak uważam, że lepiej od złomu uratować choćby w ten sposób kolejnego garbusa niźli pozwolić mu zgnić w krzakach.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Oryginałów ? :-)
Mariusz Top-czop
P.s Trzymajcie kciuki już się zaczynają jazdy coby go zarejestrować


Ciekawostki
1 stycznia 2000


 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. -
 
 


-lista galerii-
Aktualności ze sklepu 4x4:

[2011-05-23]
Zostaliśmy wyłącznym dystrybutorem australijskiej marki Tough Dog w Polsce!
 
Z przyjemnością pragniemy poinformować, że na podstawie zawartej umowy z firmą 4WAY Suspension zostaliśmy oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem wszystkich produktów tej firmy w tym marki Tough Dog w Polsce.

Marka Tough Dog powstała w Australii w 1985 roku w odpowiedzi na brak amortyzatorów na rynku, które były by wystarczająco odporne na tamtejsze warunki. Od początku istnienia firmy do dzisiaj wszystkie elementy są produkowane i udoskonalane w Australii.

Firma słynie z amortyzatorów serii Ralph, które mają jedną z największych średnic wśród amortyzatorów 4x4 na świecie. Same zawieszenia przeznaczone są do samochodów wyprawowych i dużych obciążeń. W ofercie znajdują się również zawieszenia podnoszące samochody nawet o 6 cali!
Doświadczonym użytkownikom samochodów terenowych marka powinna być znana z legendarnej imprezy ToughDog Tuff Truck challenge rozgrywanej w Australii.

W chwili obecnej jesteśmy po dużej dostawie amortyzatorów, sprężyn, amortyzatorów skrętu, regulowanych drążków Panharda i innych akcesoriów w szczególności do Nissana Patrola, Suzuki Jimny i Toyoty Land Cruiser.
Oferta Tough Dog w naszym sklepie będzie stale rozwijana, ale jeżeli nie mogą Państwo znaleźć produktów do jakiegoś samochodu to zachęcamy do składania zapytań w naszym Biurze Obsługi Klienta.

Zapraszamy:




<< powrót
Dodaj do:


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.



 
 



X