Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

Pomysł zrodził się w mej głowie podczas rajdów terenowych, na które ostatnie 3 lata jeździłem w charakterze pilota. Początkowo oczywiście chciałem zrobić Baje bo to najbliższe garbusiarzowi i przyznam się że na zlotach podglądałem Baje Marcina jak i parę innych takowych pojazdów. No ale niestety Baje stworzone są bardziej na pustynie, kamienie pagórki niestety w ciężkim terenie typu błoto napęd na jedną oś nie wystarcza stąd dalsze szukanie koncepcji. Początkowo chciałem kupić Suzuki samuraja zdjąć jego budę i postawić garbową ale kiedy już miałem takowego kupować coś mnie tknęło i porównałem rozstawy osi Garba i Suzuki i niestety suzuka ma mniejszy rozstaw.
Po sprawdzeniu w necie okazało się że z różnicą 1 cm taki sam rozstaw ma UAZ przy czym Garb brany pod uwagę był modelem 1303.
Ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia... wiedziałem, że w off- roadzie silnik Diesla znacznie lepiej się sprawuje tak więc chciałem takowego z beczki 300D bo takie montują w Mercedesie typ G. No a jak silnik ma lepsze momenty to i mosty uazowe mogą nie wytrzymać itd. Itp. Udało mi się zakupić silnik+mosty+skrzynie z reduktorem od Nissana Patrola słynącego z dużych przebiegów.
Silnik to 3300 dieselek starego typu, mamy więc pierwszego "Volkswagena 3300" Prace nad tym pojazdem trwały rok i miesiąc ; ogrzewanie jest z Żuka wąż powietrza od kombajnu i parę innych takich cudów. Ciekawostką jest tez to, że zamieniłem oryginalne zasilanie 24V na 12 przy czym rozrusznik jest nadal 24V a zapala.
Z tyłu zamontowana jest wyciągarka od Stara 66 na mechaniczny napęd (jeszcze nie podłączona) Kanapa z tyłu od kaszla za którą jest 80 litrowy zbiornik paliwa.

Musze tutaj podziękować Jarkowi który ten pojazd od początku do końca stworzył i wysłuchiwał mojego mędzenia coby tylko nie popsuł linii garba co nie było łatwe mając na uwadze, że silnik to rzędowa 6!
Wiem, że niektórzy stwierdzą, że to profanacja Garba ja jednak uważam, że lepiej od złomu uratować choćby w ten sposób kolejnego garbusa niźli pozwolić mu zgnić w krzakach.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Oryginałów ? :-)
Mariusz Top-czop
P.s Trzymajcie kciuki już się zaczynają jazdy coby go zarejestrować


Ciekawostki
1 stycznia 2000


 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. -
 
 


-lista galerii-
Aktualności ze sklepu 4x4:

[2025-02-28]
Bloczek do wyciągarki do liny syntetycznej, ARB 9T, 10100020A
 

SNATCH BLOCK ULTRALIGHT 9000KG – Niezawodne wsparcie w wyciąganiu pojazdów

Maksymalna wydajność z bloczkiem ARB

Zblocze ARB to niezastąpione narzędzie dla miłośników off-roadu i profesjonalistów zajmujących się wyciąganiem pojazdów. Dzięki niemu możesz podwoić udźwig swojej wyciągarki, zmniejszając jej obciążenie o połowę. Ponadto, bloczek umożliwia operowanie liną pod różnymi kątami, co jest nieocenione, gdy punkt zakotwiczenia nie znajduje się bezpośrednio przed pojazdem.

Precyzyjna konstrukcja dla większego bezpieczeństwa

Bloczki ARB zostały zaprojektowane z dbałością o każdy detal. Boczne płyty idealnie przylegają do rolki, co zapobiega zakleszczaniu się liny. Rowek w rolce zwęża się ku środkowi, co pozwala na bezpieczne osadzenie różnych rozmiarów lin, jednocześnie minimalizując ich boczne ruchy.

Lekkość i wytrzymałość w jednym

Model 9000kg został wykonany z bardzo mocnych, a jednocześnie lekkich materiałów, co czyni go idealnym rozwiązaniem do zawodów off-roadowych. Dzięki nowoczesnej konstrukcji i zastosowanym materiałom jego waga jest nawet o 50% niższa niż w przypadku innych bloczków o podobnych parametrach.

Dane techniczne

  • Obciążenie robocze: 9000 kg (20 000 lbs)

  • Maksymalna wytrzymałość: >17 500 kg (38 500 lbs)

  • Średnica liny: 8 mm – 13 mm (5/16" – 1/2")

  • Średnica rolki: 112 mm (4.4")

  • Waga: 2.4 kg (5.3 lbs)

Najważniejsze cechy:

  • Tłoczone płyty boczne wykonane z wysokogatunkowej stali węglowej.

  • Unikalna konstrukcja optymalizowana komputerowo, zwiększająca wytrzymałość bloczka pod obciążeniem.

  • Zaokrąglone krawędzie eliminujące ryzyko przypadkowego zakleszczenia się dłoni i ułatwiające obsługę.

  • Samopoziomujące się płyty, które automatycznie ustawiają się w optymalnej pozycji podczas naprężania liny.

  • Oś ze stali wanadowej o utwardzonej powierzchni o zwiększonej odporności na korozję.

  • Innowacyjna dwu-częściowa rolka wykonana z kompozytu samosmarujących się polimerów lotniczych.

  • Materiał zewnętrzny rolki minimalizuje zużycie i uszkodzenia zarówno stalowych, jak i syntetycznych lin.

  • Wewnętrzna rolka z polimeru łożyskowego zapewnia płynną pracę nawet pod dużym obciążeniem, bez potrzeby dodatkowego smarowania.

  • Kompatybilność z szeklami o wytrzymałości do 8,5 tony (18 739 lbs).



Uwagi dotyczące użytkowania

Podana nośność 9000 kg (20 000 lbs) dotyczy pracy w standardowych warunkach, tj. temperatura otoczenia ok. 22°C (72°F), prędkość wyciągania <5 metrów na minutę (16 ft/min) oraz brak czynników korozyjnych.

W przypadku ekstremalnych warunków, takich jak wysokie temperatury, duże prędkości wyciągania, może być konieczne okresowe smarowanie osi bloczka w celu utrzymania jego optymalnej wydajności.

Podsumowanie

Snatch block ARB 9000kg to niezastąpione narzędzie dla każdego, kto poważnie traktuje wyciąganie pojazdów w trudnym terenie. Dzięki zaawansowanej konstrukcji, lekkim materiałom i wysokiej wytrzymałości, bloczek ten gwarantuje bezpieczeństwo, trwałość i niezawodność w każdych warunkach.

Kod produktu: 10100020A

Nie ryzykuj podczas off-roadowych przygód – postaw na sprawdzone rozwiązania ARB!

Tekst i tłumaczenie: (c) Rajdy 4x4 Sp. z.o.o.


<< powrót

 
 



X