Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

Pomysł zrodził się w mej głowie podczas rajdów terenowych, na które ostatnie 3 lata jeździłem w charakterze pilota. Początkowo oczywiście chciałem zrobić Baje bo to najbliższe garbusiarzowi i przyznam się że na zlotach podglądałem Baje Marcina jak i parę innych takowych pojazdów. No ale niestety Baje stworzone są bardziej na pustynie, kamienie pagórki niestety w ciężkim terenie typu błoto napęd na jedną oś nie wystarcza stąd dalsze szukanie koncepcji. Początkowo chciałem kupić Suzuki samuraja zdjąć jego budę i postawić garbową ale kiedy już miałem takowego kupować coś mnie tknęło i porównałem rozstawy osi Garba i Suzuki i niestety suzuka ma mniejszy rozstaw.
Po sprawdzeniu w necie okazało się że z różnicą 1 cm taki sam rozstaw ma UAZ przy czym Garb brany pod uwagę był modelem 1303.
Ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia... wiedziałem, że w off- roadzie silnik Diesla znacznie lepiej się sprawuje tak więc chciałem takowego z beczki 300D bo takie montują w Mercedesie typ G. No a jak silnik ma lepsze momenty to i mosty uazowe mogą nie wytrzymać itd. Itp. Udało mi się zakupić silnik+mosty+skrzynie z reduktorem od Nissana Patrola słynącego z dużych przebiegów.
Silnik to 3300 dieselek starego typu, mamy więc pierwszego "Volkswagena 3300" Prace nad tym pojazdem trwały rok i miesiąc ; ogrzewanie jest z Żuka wąż powietrza od kombajnu i parę innych takich cudów. Ciekawostką jest tez to, że zamieniłem oryginalne zasilanie 24V na 12 przy czym rozrusznik jest nadal 24V a zapala.
Z tyłu zamontowana jest wyciągarka od Stara 66 na mechaniczny napęd (jeszcze nie podłączona) Kanapa z tyłu od kaszla za którą jest 80 litrowy zbiornik paliwa.

Musze tutaj podziękować Jarkowi który ten pojazd od początku do końca stworzył i wysłuchiwał mojego mędzenia coby tylko nie popsuł linii garba co nie było łatwe mając na uwadze, że silnik to rzędowa 6!
Wiem, że niektórzy stwierdzą, że to profanacja Garba ja jednak uważam, że lepiej od złomu uratować choćby w ten sposób kolejnego garbusa niźli pozwolić mu zgnić w krzakach.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Oryginałów ? :-)
Mariusz Top-czop
P.s Trzymajcie kciuki już się zaczynają jazdy coby go zarejestrować


Ciekawostki
1 stycznia 2000


 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. -
 
 


-lista galerii-
Aktualności ze sklepu 4x4:

[2025-03-11]
Komplet stalowych osłon podwozia ARB Toyota Hilux 2015- Revo, 5414200
 

Dlaczego warto zainwestować w osłony podwozia ARB?

Jeśli jesteś miłośnikiem off-roadu, doskonale wiesz, jak ważna jest odpowiednia ochrona Twojego pojazdu. Kamienie, wystające korzenie czy nierówności terenu mogą stanowić realne zagrożenie dla podwozia. Właśnie dlatego warto postawić na osłony podwozia ARB – jedne z najbardziej cenionych akcesoriów 4x4 na świecie.

Maksymalna ochrona w trudnym terenie

Osłony podwozia ARB zostały zaprojektowane z myślą o wytrzymałości i funkcjonalności. Dzięki solidnej konstrukcji skutecznie chronią kluczowe elementy mechaniczne przed uszkodzeniami, pozwalając Ci cieszyć się jazdą bez obaw o kondycję pojazdu.

Ostrożność to podstawa

Choć osłony ARB oferują świetną ochronę, to rozsądek i dobra ocena terenu wciąż są kluczowe. Podczas jazdy w ekstremalnych warunkach warto dostosować prędkość i styl jazdy, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń zarówno pojazdu, jak i samych osłon.

Łatwy serwis i konserwacja

Regularna kontrola osłon to podstawa ich skutecznego działania. Podczas przeglądów upewnij się, że wszystkie śruby i mocowania są dobrze dokręcone. Dodatkowo warto usuwać nagromadzony brud i piasek, aby zapobiec gromadzeniu się zanieczyszczeń wokół gorących elementów.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Pamiętaj – jeśli usuwasz zanieczyszczenia ręcznie, zachowaj szczególną ostrożność, zwłaszcza gdy pojazd jest gorący lub uruchomiony. Lepiej zapobiegać, niż leczyć – dlatego systematyczna konserwacja to klucz do długowieczności i skuteczności osłon.

Podsumowanie

Osłony podwozia ARB to inwestycja, która się opłaca. Dzięki nim możesz śmiało ruszać w teren, nie martwiąc się o kondycję swojego auta. A jeśli chcesz, by służyły Ci jak najdłużej – dbaj o nie, tak samo jak o resztę swojego pojazdu.



Prezentujemy dziś zestaw 4 osłon do Toyota Hilux Revo 2015-, silnik 2.4, 2.8, wersja nadwozia podwójna kabina (GUN126), półtorej kabiny (GUN126L) oraz Toyoty Hilux Revo 2020-, silnik 2.4, 2.8, wersja nadwozia podwójna kabina (GUN126), półtorej kabiny (GUN126L) wykonanych ze stali, ocynkowanych malowanych na kolor szary, a w komplecie:

- osłona przednia
- osłona silnika
- osłona skrzyni i reduktora
- osłona silniczka reduktora

Wszystkie osłony pasują w fabryczne otwory montażowe samochodu.

 

Kod produktu: 5414200


Tekst i tłumaczenie: (c) Rajdy 4x4 Sp. z.o.o.
<< powrót

 
 



X