Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

Pomysł zrodził się w mej głowie podczas rajdów terenowych, na które ostatnie 3 lata jeździłem w charakterze pilota. Początkowo oczywiście chciałem zrobić Baje bo to najbliższe garbusiarzowi i przyznam się że na zlotach podglądałem Baje Marcina jak i parę innych takowych pojazdów. No ale niestety Baje stworzone są bardziej na pustynie, kamienie pagórki niestety w ciężkim terenie typu błoto napęd na jedną oś nie wystarcza stąd dalsze szukanie koncepcji. Początkowo chciałem kupić Suzuki samuraja zdjąć jego budę i postawić garbową ale kiedy już miałem takowego kupować coś mnie tknęło i porównałem rozstawy osi Garba i Suzuki i niestety suzuka ma mniejszy rozstaw.
Po sprawdzeniu w necie okazało się że z różnicą 1 cm taki sam rozstaw ma UAZ przy czym Garb brany pod uwagę był modelem 1303.
Ale jak zwykle apetyt rośnie w miarę jedzenia... wiedziałem, że w off- roadzie silnik Diesla znacznie lepiej się sprawuje tak więc chciałem takowego z beczki 300D bo takie montują w Mercedesie typ G. No a jak silnik ma lepsze momenty to i mosty uazowe mogą nie wytrzymać itd. Itp. Udało mi się zakupić silnik+mosty+skrzynie z reduktorem od Nissana Patrola słynącego z dużych przebiegów.
Silnik to 3300 dieselek starego typu, mamy więc pierwszego "Volkswagena 3300" Prace nad tym pojazdem trwały rok i miesiąc ; ogrzewanie jest z Żuka wąż powietrza od kombajnu i parę innych takich cudów. Ciekawostką jest tez to, że zamieniłem oryginalne zasilanie 24V na 12 przy czym rozrusznik jest nadal 24V a zapala.
Z tyłu zamontowana jest wyciągarka od Stara 66 na mechaniczny napęd (jeszcze nie podłączona) Kanapa z tyłu od kaszla za którą jest 80 litrowy zbiornik paliwa.

Musze tutaj podziękować Jarkowi który ten pojazd od początku do końca stworzył i wysłuchiwał mojego mędzenia coby tylko nie popsuł linii garba co nie było łatwe mając na uwadze, że silnik to rzędowa 6!
Wiem, że niektórzy stwierdzą, że to profanacja Garba ja jednak uważam, że lepiej od złomu uratować choćby w ten sposób kolejnego garbusa niźli pozwolić mu zgnić w krzakach.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Oryginałów ? :-)
Mariusz Top-czop
P.s Trzymajcie kciuki już się zaczynają jazdy coby go zarejestrować


Ciekawostki
1 stycznia 2000


 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. -
 
 


-lista galerii-
Aktualności ze sklepu 4x4:

[2025-04-11]
ARB AIR LOCKER - niezawodne blokady ARB
 

ARB AIR LOCKER – Pewność w każdych warunkach!

ARB Air Locker to Twoja niezawodna broń w walce z najtrudniejszym terenem. Gdy inne pojazdy tracą przyczepność, Ty jedziesz dalej – bez zatrzymania, bez utraty mocy. To właśnie technologia, której potrzebujesz, by pokonywać przeszkody z kontrolą i pewnością.


Co zyskujesz?

  • Lepsza trakcja i kontrola – blokuje dyferencjał, przekazując napęd równo na oba koła

  • Natychmiastowe działanie – aktywacja i deaktywacja za pomocą jednego przycisku, w każdej chwili, przy każdej prędkości

  • Bezpieczne zjazdy i podjazdy – pewność nawet na stromych, śliskich trasach

  • Mniej uszkodzeń pojazdu i nawierzchni – jedź płynnie, bez szarpania i poślizgów

  • Kompletna gotowość terenowa – doskonały do jazdy w błocie, piachu, śniegu i po skałach

  • Wytrzymałość i niezawodność – zaprojektowany i produkowany w Australii, przetestowany w ekstremalnych rajdach jak King of the Hammers

  • Wsparcie na całym świecie – 5 lat gwarancji i globalna sieć serwisowa

Dla kogo?

  • Pasjonaci off-roadu – rekreacyjni i zawodowi

  • Rolnicy i użytkownicy terenowi

  • Służby mundurowe

  • Właściciele kamperów, przyczep, łodzi

  • Zawodnicy rajdów terenowych

Dlaczego Air Locker, a nie elektryczna blokada?

  • Air Locker działa natychmiast – bez zatrzymywania się

  • Zwiększona wytrzymałość i odporność na przeciążenia

  • Możliwość montażu również z przodu – pełna kontrola nad pojazdem

  • Kompatybilność z systemem ARB LINX


Precyzja konstrukcji: Korpus z hartowanej stali, przekładnie kute, dwuczęściowa obudowa – wszystko stworzone z myślą o najwyższych obciążeniach.

5 lat gwarancji, nielimitowany przebieg.


Jedno naciśnięcie przycisku – i znów jesteś w grze.

Zaufaj technologii, której używają najlepsi – wybierz ARB Air Locker i odkryj, do czego naprawdę zdolny jest Twój pojazd.

Zapraszamy:



<< powrót

 
 



X